joi, 1 martie 2012

destin

stăteam la rând
să-mi iau bilet  spre viaţă
nu respiram...
înghesuială mare
sudori pe liste, tâmple-n aşteptare
nu-s nervi cât haos,
totu-i nebuloasă
abia de văd prin decupajul sticlei
un pod spre rai 
un cifru al aripei
ce-ascunde zborul către paradis
clasa întâi, vagonul dus de vis
anunţ stufos, atât cât să dosească
orice speranţă spre o nouă viaţă
un cot în gând, un alt picior în timp
eu  tot înghesui nopţi
prea mulţi   mă-mping
ochii mi-s mari, degeaba, nu disting
nici cât e preţul, nici cum să înving
frământ păreri
nu îndrăznesc o şoaptă
când un moşneag ca din toiag întreabă
„n-aveţi respect? dati buzna peste toamne!
priviţi în voi…de viaţă vă e foame!„
eu, mai de soi, cu zâmbetul drept haină
cutez un pas şi mă îndrept în taină
către ghişeu…întind vreo două fise
gaura neagră de prea albe vise
înghite sec speranţa mea de ducă
r â d de nesomn...
o teamă mă hurducă
dacă închid un ochi pentru o primăvară
rămân în aşteptări pe-aceeaşi listă-n gară?
ori mi-e peronul ultim  asfinţit?
cum să apun cand nu am răsărit?
al doilea ochi, poate un geam spre mâine
abia-l mai ţin deschis…
-”nu se cuvine
să fii în rând cu noi! destul, bătrâne,
ai colindat un timp!” - latră un câine
dă-mi două palme,
vreau să mă trezesc!
e timpul meu…
e timpul să trăiesc!
şi voi urca în tren! zâmbesc…
am un bilet;
cum încotro? 
spre timpul ce-l aştept!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu